Προσφορές και εκπτώσεις αλλάζουν με νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, στο πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών και των οικονομικών συμφερόντων τους.
Συγκεκριμένα, μπαίνουν νέοι κανόνες στις αναφερόμενες τιμές πριν και μετά την προσφορά, καθώς θα γίνεται χωρίς χρονικό περιορισμό.
Το νομοσχέδιο, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, έχει σκοπό να διασφαλιστούν οι σχέσεις ανάμεσα στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές, να είναι δίκαιες και διαφανείς, στοιχείο που συνεισφέρει και στην ορθή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
Με το εν λόγω νομοσχέδιο επέρχεται μια περαιτέρω απελευθέρωση των προσφορών, την ίδια στιγμή που αυστηροποιούνται τα πρόστιμα, σε περίπτωση παραπλανητικών πρακτικών σχετικά με τις εκπτώσεις.
Οι αλλαγές που προωθούνται σε προσφορές και εκπτώσεις
Αναφορικά με τις προσφορές, το νομοσχέδιο καταργεί τον χρονικό περιορισμό, σύμφωνα με τον οποίο οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων δεν μπορούσαν να υπερβαίνουν τις δέκα συνεχόμενες ημέρες.
Σχετικά με τις αναγραφόμενες τιμές πριν και μετά την προσφορά, τίθενται συγκεκριμένοι περιορισμοί, προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο των πλασματικών εκπτώσεων.
Όσον αφορά τις εκπτώσεις παραμένουν σε ισχύ οι ίδιες διατάξεις, δηλαδή οι τακτικές εκπτώσεις ξεκινούν: οι χειμερινές την δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται στο τέλος Φεβρουαρίου. Οι θερινές ξεκινούν την δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν έως το τέλος του Αυγούστου.
Τέλος, για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι διατάξεις μπορούν να τροποποιηθούν μέχρι την οριστικοποίηση του νομοσχεδίου και στο τελικό κείμενο που θα κατατεθεί στη Βουλή να προβλέπεται η κατάργησή τους.