Χριστούγεννα με 200 ευρώ: Δύσκολα τα δεδομένα για τα φετινά Χριστούγεννα της μέσης Ελληνικής οικογένειας. Αυτό, διότι η πλειοψηφία θα περάσει με λίγα χρήματα την πιο όμορφη περίοδο του χρόνου. Τουλάχιστον, αυτό αναφέρουν τα στοιχεία από σχετική έρευνα. Αναλυτικότερα:
Το 57% θα περάσει Χριστούγεννα, με λιγοστές δαπάνες
Προϋπολογισμό για τα εορταστικά ψώνια μόλις στα 200 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του φαγητού και των ποτών, θέτει η πλειονότητα των Ελλήνων φέτος. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα. Αυτή επιχειρεί την καταγραφή των τάσεων της εποχής. Αν και απέχουμε από τις περιγραφές τύπου Τσαρλς Ντίκενς, εν τούτοις, ποσοστό 57% των ερωτώμενων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανάφερε ότι φέτος οι εορταστικές δαπάνες θα είναι λιγότερες. Αυτό, θα συμβεί, εξαιτίας του μειωμένου εισοδήματος, του φόβου για την πορεία της οικονομίας τους επόμενους μήνες αλλά και γιατί, όσοι διατηρούν αλώβητο το μισθό τους, φέτος προτιμούν να αποταμιεύσουν.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την πρωτογενή ποσοτική έρευνα της ADMINE και του AdmineInsightsLab, σε συνεργασία με το Graduate School του Deree – The American College of Greece και το ACT – American College of Thessaloniki | a division of Anatolia College Greece, διεξήχθη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα κατά τη διάρκεια του δεύτερου πανελλαδικού lockdown (21-23 Νοεμβρίου) σε δείγμα 575 καταναλωτών.
Απαισιοδοξία για το μέλλον – Προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές
Είναι χαρακτηριστικό πως το 34% που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα δηλώνουν απαισιόδοξοι όσον αφορά το μέλλον. Το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 29% για τη Θεσσαλονίκη. Οι τομείς που θα κατευθύνουν τα ψώνια τους για τα Χριστούγεννα, προφανώς ποικίλλουν με την ηλικιακή ομάδα 45-54 να συγκρατεί το budget της. Το κάνει κυρίως για τρόφιμα, ποτά και παιχνίδια. Αντίθετα οι νεαρότερες ηλικίες θέτει ως προτεραιότητα την ένδυση και τα ηλεκτρονικά είδη.
Οι φετινές αγορές έχουν μικρές διεξόδους. Είναι προφανές ότι το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να κερδίζει πόντους. Σύμφωνα με το δείγμα της έρευνας ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές δηλώνει πως θα προτιμήσει κατά κύριο λόγο τις ηλεκτρονικές αγορές. Αυτό θα συμβεί όχι μόνο λόγω δυνατότητας, αλλά και λόγω φόβου.
Εξαιτίας των μέτρων, η αύξηση των ηλεκτρονικών κατά την περίοδο που διενεργήθηκε η έρευνα ήταν κατά 72% σε σχέση με το πρώτο lockdown. Σημειώνεται δε ότι ποσοστό 73% δήλωσε ότι επισκέπτεται πριν τις αγορές του, πλατφόρμες σύγκρισης τιμών. Παρόλα, αυτά ποσοστό 34% των ερωτώμενων θα ήθελε να μπορεί να επισκεφτεί φυσικά καταστήματα. Επίσης, παραμένει ισχυρό το ποσοστό εκείνων που επιθυμεί να ψωνίζει τρόφιμα και ποτά από τα φυσικά καταστήματα.