Στο πρόσφατο διαφημιστικό της φυλλάδιο, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl παρουσιάζει όχι μόνο εκπτωτικά προϊόντα, αλλά και συγκρίσεις τιμών με άλλες δύο μεγάλες αλυσίδες, χωρίς να κατονομάζει τις ανταγωνιστικές εταιρείες. Ωστόσο, τα χρώματα που χρησιμοποιούνται – πορτοκαλί για τον Σκλαβενίτη και μπλε για την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθιστούν σαφείς τις αναφορές.
Νέα Διαφημιστική Καμπάνια της Lidl: Σύγκριση Τιμών με τους Ανταγωνιστές
Με τίτλο «Lidl το οικονομικότερο σουπερμάρκετ με αποδείξεις έως και 22,7% φθηνότερα», η Lidl επιτείνει την επίθεσή της συγκριτικά με την προηγούμενη καμπάνια δύο εβδομάδες νωρίτερα. Σε εκείνη την καμπάνια, η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε απαντήσει σαρκαστικά, υποστηρίζοντας ότι οι τιμές της ήταν χαμηλότερες.
Η Σύγκριση Τιμών:
Στο νέο φυλλάδιο, η Lidl συγκρίνει τις τιμές 12 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μεταξύ των τριών αλυσίδων. Συγκεκριμένα, η συνολική αξία των προϊόντων της Lidl ανέρχεται σε 31,81 ευρώ, ενώ το «καλάθι» του Σκλαβενίτη κοστίζει 38,19 ευρώ και της ΑΒ Βασιλόπουλος 41,16 ευρώ. Σύμφωνα με την καμπάνια, το «καλάθι» της Lidl είναι φθηνότερο κατά 16,7% από του Σκλαβενίτη και κατά 22,7% από της ΑΒ. Στην προηγούμενη σύγκριση, το «καλάθι» της Lidl εμφανιζόταν φθηνότερο κατά 11,7% από αυτό της ΑΒ και κατά 16,2% από αυτό του Σκλαβενίτη.
Οι Αντιδράσεις των Ανταγωνιστών:
Η ΑΒ Βασιλόπουλος είχε απαντήσει άμεσα στην προηγούμενη καμπάνια της Lidl, ευχαριστώντας τη για την επιλογή της και τονίζοντας ότι με μια 6ευρη επιταγή, το καλάθι θα ήταν ακόμα πιο οικονομικό. Η αλυσίδα επίσης αναφέρθηκε στα προνόμια του προγράμματος AB Plus.
«Είδαμε ότι ήρθες και ψώνισες από εμάς και σε ευχαριστούμε πολύ. Απέδειξες ότι έχουμε ήδη χαμηλές τιμές αλλά με μία 6ευρη επιταγή το καλάθι σου θα ήταν ακόμα πιο οικονομικό! Γι αυτό και πήραμε την πρωτοβουλία να σε κάνουμε μέλος του AB Plus. Για να εξαργυρώνεις και εσύ τι 6ευρές επιταγές αλλά και όλα τα προνόμια που απολαμβάνουν πάνω από 1 εκατομμύριο πελάτες καθημερινά. Καλώς ήρθες και καλά ψώνια. ΑΒ Βασιλόπουλος»
Πηγές από την ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζουν ότι η σύγκριση έγινε μεταξύ ανόμοιων προϊόντων και εξετάζουν την προσφυγή στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας για πιθανή παράβαση του Κώδικα διαφήμισης.
Από την πλευρά του, ο Σκλαβενίτης δεν αναμένεται να αντιδράσει αυτή τη φορά, καθώς υψηλόβαθμο στέλεχος της αλυσίδας δήλωσε στην Καθημερινή ότι ο τελικός κριτής για το έργο της κάθε εταιρείας είναι ο καταναλωτής.
«Μούδιασαν» Σκλαβενίτης, Μασούτης, Βασιλόπουλος μ’αυτό που γίνεται με τα LIDL: «Όλα τα σούπερ μάρκετ τρώνε τη σκόνη τους»
Τα Lidl σημειώνουν πρωτιά στις ελληνικές εξαγωγές, αφού κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού.
Ειδικότερα, τα Lidl, που συμπληρώνουν 25 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα, είναι ξεκάθαρα δεύτερος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ, πίσω από την Σκλαβενίτης και μπροστά από την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ξεχωριστή πρωτιά για τα Lidl
Τα Lidl τα γνωρίζουμε κυρίως ως σούπερ μάρκετ, ωστόσο, είναι, ίσως, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ελληνικών τροφίμων, καθώς μέσω της μητρικής της εξάγει προϊόντα αξίας σχεδόν μισού δις. ευρώ.
Η γερμανική αλυσίδα πλέον είναι ξεκάθαρα δεύτερος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ, πίσω από την Σκλαβενίτης και μπροστά από την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Αυτό που είναι άγνωστο είναι ότι η Lidl, χάρη στο εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει η μητρική της σε όλη την Ευρώπη και πλέον και στις ΗΠΑ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος, εξαγωγέας ελληνικών τροφίμων, τομέα στον οποίο δεν μπορεί να την ανταγωνιστεί καμία άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Μέσα από τρία βασικά κανάλια, τα προϊόντα μόνιμης γκάμας (όπως για παράδειγμα την φέτα), τα προϊόντα Eridanous, που είναι τα τρόφιμα που διατίθενται μέσα από τις εβδομάδες εθνικής κουζίνας και τα φρούτα και τα λαχανικά που φιλοξενούνται σε σούπερ μάρκετ της Lidl σε 31 χώρες, η αξία των ελληνικών εξαγωγών μέσα από το κανάλι της γερμανικής αλυσίδας υπολογίστηκε, σύμφωνα με την εταιρεία, σε 488,4 εκατ. ευρών το 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lidl, το 2023, στα καταστήματα της ανά τον κόσμο, πουλήθηκαν ελληνικά προϊόντα αξίας 215,7 εκατ. ευρώ μέσα από τις εξαγωγές μόνιμης γκάμας, 92,1 εκατ. ευρώ από τις εξαγωγές προϊόντων Eridanous και 180,6 εκατ. ευρώ από εξαγωγές ελληνικών φρούτων και λαχανικών.
Με βάση την επεξεργασία των ελληνικών εξαγωγών του 2023, που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας, η κατηγορία φρούτων και λαχανικών ήταν της τάξης του 1,56 δις. ευρώ πέρυσι.
Με βάση αυτό το στοιχείο, οι εξαγωγές ελληνικών φρούτων και λαχανικών, που κατέληξαν σε σούπερ μάρκετ της Lidl στο εξωτερικό, κάλυψαν το 11,5% των συνολικών εξαγωγών στην συγκεκριμένη κατηγορία. Κοινώς πάνω από ένα στα δέκα ελληνικά φρούτα και λαχανικά που εξάγεται από την Ελλάδα καταλήγει στα ράφια και στα ψυγεία ενός σούπερ μάρκετ Lidl.
Στην κορυφή του top 10 βρίσκονται τα ελληνικά πορτοκάλια, καθώς πέρυσι εξήχθησαν 83.713 παλέτες και ακολουθούν τα καρπούζια (34.095 παλέτες), τα μανταρίνια (20.195 παλέτες), τα σταφύλια, τα ακτινίδια, οι πιπεριές, τα αγγούρια, τα ροδάκινα, οι φράουλες και τα λεμόνια.
Σύμφωνα με στοιχεία της Lidl, που έχει στην διάθεση του το flash.gr, το 2023, 80 Έλληνες προμηθευτές εξήγαγαν πάνω από 150 διαφορετικούς κωδικούς φρούτων και λαχανικών σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, στα καταστήματα της Lidl. Συνολικά ο όγκος των εξαγωγών διαμορφώθηκε σε 226.806 παλέτες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 7.316 φορτηγά.
Σε ότι αφορά στο σύνολο της κατηγορίας τροφίμων και ποτών, με βάση τα στοιχεία εξαγωγών που δίνει η Lidl και αυτά των προσωρινών που δίνουν οι ελληνικές αρχές για το 2023, εκτιμάται ότι περίπου το 6,4% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων κατευθύνονται στα σούπερ μάρκετ της Lidl στο εξωτερικό.
Οι εξαγωγές προϊόντων μόνιμης γκάμας αφορά 1.454 κωδικούς από 409 προμηθευτές από την Ελλάδα που καταλήγουν σε 31 χώρες που διαθέτει σούπερ μάρκετ η Lidl, ενώ σε αντίστοιχο αριθμό χωρών κατευθύνονται και ελληνικά προϊόντα Eridanous (σ.σ. ελληνικές εβδομάδες γεύσης, αντίστοιχες με αυτές που πραγματοποιεί η Lidl στην Ελλάδα με διεθνείς κουζίνες) αξίας 92,1 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα πρόκειται για 170 κωδικούς που προέρχονται από 54 Έλληνες προμηθευτές.