Άιρτον Σένα: Η 1η Μαΐου του 1994 για τους φίλους της Formula 1 και τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ήταν για πάντα η καταραμένη Πρωτομαγιά.
Εκείνη την Πρωτομαγιά, όσοι είχαν έστω ακούσει ότι υπάρχει Formula 1 συγκλονίστηκαν από μια τραγική είδηση. Ο Άιρτον Σένα ήταν νεκρός. Ένας από τους μεγαλύτερους πιλότους που γνώρισε η Formula 1 σε όλη της την ιστορία άφησε την τελευταία του πνοή στα συντρίμμια του μονοθέσιου της Williams, στη στροφή Tamburello του σιρκουί της Imola. Ο Σένα, που στα 34 χρόνια του είχε ήδη προλάβει να γίνει θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πήρε τη θέση του στο πάνθεον των ηρώων της ανθρωπότητας που έφυγαν πολύ γρήγορα, πολύ νωρίς. Ο μύθος του παραμένει ζωντανός μέχρι σήμερα. Δεν φαίνεται ότι θα σβήσει τόσο εύκολα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Ο αγώνας στην Imola ήταν ο 3ος για το πρωτάθλημα του 1994. Ήταν μια σεζόν κάπως περίεργη μια που όλα τα οδηγικά βοηθήματα όπως οι ενεργές αναρτήσεις είχαν μόλις καταργηθεί. Ο Άιρτον Σένα βρισκόταν στην πρώτη του χρονιά με τη Williams, ύστερα από τα τρία παγκόσμια πρωταθλήματα που κέρδισε με τη McLaren, οδηγώντας ένα γρήγορο μονοθέσιο, που όμως ήταν πολύ δύσκολο στην οδήγηση. Το ξεκίνημά του στη σεζόν δεν ήταν καλό, καθώς δεν είχε τερματίσει σε κανέναν από τους δύο πρώτους αγώνες και δήλωνε ότι στην Imola θα ξεκινούσε η χρονιά του. Ορισμένα γεγονότα, όμως, τον ανησύχησαν από νωρίς.
Στα δοκιμαστικά της Παρασκευής ο νεαρός τότε και προστατευόμενος του Σένα, Ρούμπενς Μπαρικέλο, είχε ένα ατύχημα, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να πάρει μέρος στον αγώνα. Στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ο Αυστριακός οδηγός Ρόλαντ Ρατσενμπέργκερ, με Simtec, έχασε τη ζωή του όταν το μονοθέσιό του χτύπησε σε έναν τοίχο με περισσότερα από 300 χλμ./ώρα. Τα δύο αυτά συμβάντα συγκλόνισαν τον Σένα, ο οποίος στη συνάντηση των οδηγών το πρωί της Κυριακής του αγώνα εξέφρασε την πρόθεσή του να αναλάβει σοβαρές πρωτοβουλίες για να βελτιωθεί η ασφάλεια στη Formula 1. Δεν πρόλαβε, όμως…
Το Grand Prix του San Marino ξεκίνησε με τον Σένα να βρίσκεται στη συνηθισμένη του pole position. Έπειτα από ένα ατύχημα στην εκκίνηση βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για αρκετούς γύρους. Ο αγώνας επανεκκίνησε αλλά ο χρόνος σταμάτησε στον επόμενο γύρο. Ο Άιρτον Σένα έφτασε στην πολύ γρήγορη στροφή Tamburello, έστριψε το τιμόνι αλλά η Williams συνέχισε ευθεία. Ύστερα από την αμμοπαγίδα, που πολύ λίγο επιβράδυνε το μονοθέσιο, χτύπησε με ταχύτητα που πλησίαζε στα 250 χλμ./ώρα πάνω στον τσιμεντένιο τοίχο και… τέλος. Τρία διαφορετικά εξαρτήματα του μονοθέσιου χτύπησαν το κεφάλι του, με τα δύο από αυτά να διαπερνούν το κράνος. Το νήμα της ζωής του μεγάλου Άιρτον Σένα ντα Σίλβα είχε κοπεί. Τραγική ειρωνεία: οι διασώστες που έφτασαν στο σημείο του δυστυχήματος βρήκαν μέσα στο κόκπιτ μια αυστριακή σημαία. Ο Σένα σκόπευε να την ανεμίσει μετά τη νίκη του, ως φόρο τιμής στον αδικοχαμένο συναθλητή του Ρόλαντ Ρατσενμπέργκερ.