Δυσοίωνα τα νέα για τους οδηγούς που έχουν παλαιά συνεπώς και ρυπογόνα αυτοκίνητα καθώς το υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να αυξήσει τα τα τέλη κυκλοφορίας.Οι εν λόγω αλλαγές θα ισχύσουν από το 2021.
Αύξηση στα τέλη των παλαιών ΙΧ από το τέλος του τρέχοντος έτους
Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική αλλάζει η μέτρηση του υπολογισμού των εκπομπών ρύπων από τα λεγόμενα οχήματα WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).
Εξετάζονται η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ
Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να οδηγήσουν σ’ ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι αποτελεσματικός στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του φαινομένου του θερμοκηπίου καθώς το πρότυπο WLTP θεωρείται πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα λόγω του διοξειδίου άνθρακα που εκπέμπει. Συνεπώς τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.Ο δε τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα είναι δικαιότερος για τους ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων καθώς παράλληλα θα εξετάζεται και η εμπορική αξία.
Το νέο πρότυπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου αλλά δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020
Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:
- Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
- Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών)
- Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.